Pénzügyek kezelése a régi hallgatói weben

Tételek befizetése

 

A felső menüsoron a Pénzügyek fülre kattintva, a Befizetés lehetőséget választva megjelenik valamennyi pénzügyi tétel, kiírás. A felületi szűrőben beállítható, hogy mely félév kiírásait, vagy milyen státuszú kiírásokat listázzon a program. A befizetéskor célszerű az Aktív kiírásokat megjeleníteni.

A képen szöveg, szoftver, Weblap, Webhely látható

Automatikusan generált leírás

A kiírt tételek listázását követően a felület alján egy táblázatban jelennek meg a kiegyenlítésre váró tételek. A tranzakciót a befizetendő tételt, vagy akár egyszerre többet a sor végén kijelölve, a Befizet gombbal indíthatjuk el.

A képen szöveg, képernyőkép, szám látható

Automatikusan generált leírás

A kiírt tételek kiegyenlíthetők egyszerű banki online átutalással, vagy gyűjtőszámláról is (lásd Gyűjtőszámla kezelés).

A bankkártyás fizetéskor az erre alkalmas bankkártya segítségével az OTP Bank Simple Pay weboldalán keresztül teljesíthetjük befizetéseinket. Ezen befizetési opció választását követően a Simple Pay weboldala jelenik meg, ahol a bankkártya adatainak megadásával az interneten keresztül tudjuk a kiírt tételeket teljesíteni. A gyűjtőszámlás befizetéshez hasonlóan a bankkártyával befizetett tételek teljesítésének regisztrálása azonnal megtörténik a Neptunban.

 A képen szöveg, képernyőkép, szoftver, Weblap látható

Automatikusan generált leírás

A gyűjtőszámlás befizetési módot alkalmazva a rendszer a gyűjtőszámlánkról fogja átutalni a szükséges összeget, amennyiben ez ott rendelkezésére áll. Ha több gyűjtőszámla esetén ki kell választani, hogy melyikről akarunk befizetni. A befizetés ténye azonnal rögzítésre kerül. A gyűjtőszámla kezelésről bővebben ezen a linken olvashat.

A Simple Pay befizetési módot alkalmazva a rendszer minden esetben kéri az adatkezelési nyilatkozat elfogadását. Az elfogadás hiányában a befizetés nem folytatható. 

 A képen szöveg, szoftver, Weblap, Számítógépes ikon látható

Automatikusan generált leírás

Az elfogadást követően az oldal átnavigál az OTP Simple Pay webes felületére, ahol a bankkártya adatainak megadásával teljesíthető a befizetés.

Az oldal alapértelmezetten angol nyelven jelenik meg. A nyelvválasztó segítségével módosítható a felület nyelve.

 A képen szöveg, képernyőkép, Online hirdetés, Weblap látható

Automatikusan generált leírás A képen szöveg, képernyőkép, szoftver, Operációs rendszer látható

Automatikusan generált leírás A képen szöveg, képernyőkép, szoftver, Operációs rendszer látható

Automatikusan generált leírás

Amennyiben a befizető már regisztrált Simple Pay felhasználó, rendelkezik mobilalkalmazással, úgy a facebook, google, vagy a regisztrált e-mail címmel bejelentkezve a Simple-ben rögzített bankkártya adatok használatával is fizethet. 

A bejelentkezést követően a már rögzített, vagy újonnan felvitt kártyával, a Fizetek gombra kattintva történik meg a tétel kiegyenlítése.

A sikeres befizetésről visszajelző ablak tájékoztat. 

A képen szöveg, szoftver, Multimédiás szoftver, Számítógépes ikon látható

Automatikusan generált leírás

 

Kiírás készítése

 

A Neptunon keresztül lehetőség van akár a költségtérítési/önköltség díjat, akár az egyéb kiírásokat (ETR=kivetéseket) kiegyenlíteni, befizetni.

A felső menüsoron a “Pénzügyek” fülre kattintva, a “Befizetés” lehetőséget választva listázhatók a kiegyenlítésre váró tételek. A "Tétel kiírás" gombra kattintva megjelenik egy felugró ablak, ahol kiírható fizetési kötelezettség a saját magunk számára. Elsőként a fizetési jogcímet kell kiválasztani (pl. szolgáltatási jogcím, mely lehet valamilyen különeljárási, vagy késedelmi díj), majd a jogcímtől függően jelennek meg a további mezők. Egy félévválasztó gomb segítségével lehetőség van az aktuális félévet megelőző, valamint azt követő félévre is IV.(ismételtvizsga) díjat kiírni. Szolgáltatás jogcímnél lehetősége van „Minden félév”-et választani a félévválasztó mezőben, így a kapcsolódó tárgyaknál minden félévének tárgyai közül választhat.Ebben az esetben a kiírás féléve mindig az aktuális félév lesz. (Ennek oka pl. a tárgyújrafelvétel tárgyhoz kötött hallgatói kiírás és ehhez kapcsolódó tárgyfelvétel ellenőrzés, tiltás.) Ismételtvizsga és Szolgáltatás jogcímnél is kötelezővé teheti az intézmény a tárgy kiválasztását a "Tárgyak" legördülő menüben (a tárgy neve mögött a tárgy kódja is megjelenik a könnyebb azonosítás végett). A szolgáltatás jogcím esetén ez függ a szolgáltatás típustól. Ha mindent megfelelően beállított, akkor kattintson a "Tétel létrehozása" gombra.

A rendszer a tétel kiírás sikerességéről visszajelzést ad, majd ezután a "Befizetés" fülön, a szűrések megfelelő beállításával azonnal meg is jelenik az adott tétel az aktív tételek között. A kiírt tétel neve a fizetési jogcímhez kapcsolódó díjtípus neve lesz (például a szolgáltatási jogcím alatt „Határidő mulasztási díj” díjtípussal kiírt tétel neve „Határidő mulasztási díj” lesz). A befizetés folyamata megegyezik a megszokott befizetési folyamattal. A Neptunban a hallgatók csak a saját maguk által kiírt és még teljesítetlen tételeiket tudják törölni, vagyis az intézmény adminisztrátorai, vagy oktatói által kiírt, ill. a rendszer által generált tételeket nem. Ennek megfelelően, ha mégis más által kiírt tételt próbálná törölni, akkor a program megakadályozza a műveletet és visszajelző üzenetben értesít róla, hogy csak saját tétel törölhető. Törléshez a listában kijelölve a törlésre szánt tételek sorában található jelölőnégyzeteket, kattintson az oldal tetején található "Törlés" gombra.

A képen szöveg, képernyőkép, szoftver, Weblap látható

Automatikusan generált leírás

 

Pénzvisszafizetési kérelem

 

A képen szöveg, képernyőkép, Betűtípus, szoftver látható

Automatikusan generált leírás

A pénzvisszafizetési kérelmet a Pénzügyek / Befizetés menüpontról lehet indítani. Visszafizetést csak a már befizetett tételek esetében lehet kérni. A menüponton egy szűrő segítségével lekérhetők az adott félévre vonatkozó Teljesített tételek, melyek közül lehet kiválasztani a visszaigénylendőt. 

 A képen szöveg, képernyőkép látható

Automatikusan generált leírás

A befizetési tételek egy hierarchikus listában jelennek meg. Az önköltség kiírások például három részletben. A visszafizetési kérelmet minden esetben a részkiírásról lehet indítani a Befizetés tabulátorfülön állva. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha például az önköltség több részletét is vissza kívánjuk igényelni, akkor több kérelmet kell leadni hozzá. 

 A képen szöveg, képernyőkép, Betűtípus, szoftver látható

Automatikusan generált leírás

A teljesített kiírás sorának végén a + jelre kattintva a Kérvény leadása gombra szükséges kattintani. Amennyiben a gomb szürke, inaktív, az azt jelenti, hogy a pénzügyi tételről visszaigénylés nem indítható és a problémát jelezni szükséges a Központi Tanulmányi Iroda (infokti@pte.hu) felé.

 

A Kérvény leadása gombra megjelenik a tételhez tartozó kérvények listája. A pénz-visszafizetési kérelem mellett megjelenhet a Számlakérő nyilatkozat, vagy más kérvények is. A pénz-visszafizetési kérvény nevére vagy a sor végi + jelre és a Kiválaszt gombra kattintva megnyitható és kitölthető a kérvény. 

 A képen szöveg, szoftver, Weblap, Webhely látható

Automatikusan generált leírás

 

A kérvény kitöltése

A kérelem kitöltése során a visszautalás banki adatainak megadására van szükség. Minden más adatot a kérvény önmagában tartalmaz. A visszautalás kérhető a saját bankszámlaszámra vagy más bankszámlaszámára. Nem magyarországi lakóhellyel rendelkező hallgató esetén a visszautalás külföldi bankszámlaszámra is kérhető.

 

Amennyiben saját bankszámlaszámra szeretnénk a visszautalást kérni, úgy a program megjeleníti a tanulmányi rendszerben rögzített alapértelmezett számlaszámunkat. Ha ez a számlaszám nem jelenik meg, vagy régi, esetleg helytelen, úgy a kérvény kitöltését félbe kell hagyni és a Tanulmányi Osztályon jelezni szükséges a számlaszám módosítását, felvitelét, vagy a tanulmányi rendszerben a Pénzügyek / Beállítások menüponton magunk is felvihetjük az új bankszámlaszámot. Az új bankszámlaszám rögzítését követően a kérvény ismételt kitöltésekor már az új számlaszám fog megjelenni.

 

Más bankszámlaszámának megadásához a kérelemben szükséges megadni a 2x8 vagy 3x8 jegyű számlaszámot és a bankszámla tulajdonos nevét.

 

A külföldi számlára történő visszautaláshoz meg kell adni a bankszámla tulajdonosát, a bank nevét, az IBAN és a SWIFT kódokat. A mezők kitöltése ezesetben kötelező. 

 

A kívánt visszafizetési mód kiválasztását és a banki adatok megadását követően meg kell adni a visszafizetendő összeget, amely lehet a kiírt tétel egésze vagy egy arányos része. Az összeg megadását követően a pénznem kiválasztása is kötelező, amennyiben azt nem forintban kérjük visszautalni. 

 

Az adatok megadása után a kérelem alján a Következő gombra kattintva a program megmutatja a kitöltött adatokat. Ha valamely adat nem stimmel, az Előző gombra kattintva visszatérhetünk a kitöltéshez. A Kérvény leadása gombra kattintva a program menti és elküldi a rendszernek a kérelmet. A megjelenő nyomtatvány értelemszerű kitöltését és leadását követően további teendő nincs. A kitöltött kérvény kinyomtatására nincs szükség. A kérelem elfogadásáról vagy elutasításáról a Tanulmányok/Hivatalos bejegyzések menüpontban tájékozódhat.